رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی
مهلت ثبت نام آزمون سراسری سال 1386 دانشگاه آزاد اسلامی تا 21 دی ماه تمدید شد 
یزدفردا ـ مهلت ثبت نام آزمون سراسری سال 1386 دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 21 دی ماه 1385 تمدید شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایسکانیوز دکتر ناصر اقبالی، رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: در آزمون سراسری سال 1386 ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته در سال 1386 حذف شده، گفت: نحوه پذیرش دانشجو در تمامی رشته های مقطع کاردانی ناپیوسته غیر پزشکی سال تحصیلی 87-86 متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی در ادامه افزود: رشته/ شهرهای مقطع کارشناسی نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.
رییس مرکز آزمون با اشاره به ایجاد گرایش های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این گرایش ها در رشته مهندسی عمران شامل گرایش: آب، خاک، سازه و راه، در کارشناسی فیزیک شامل گرایش: حالت جامد، اتمی و هسته ای، در رشته مکانیک گرایش: انرژی و رشته نمایش گرایش: صحنه آرایی است.
دکتر اقبالی در خصوص آزمون سراسری سال 1386 رشته مامایی گفت: این رشته در مقطع کاردانی حذف شده و به جای آن مامایی در مقطع کارشناسی ارایه می شود.
مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی درباره تعداد رشته/ شهرهای آزمون سراسری سال 1386 اظهار داشت: در این آزمون تعداد رشته/ شهرها بالغ بر دو هزار و 818 رشته/ شهر است که در 177 واحد داخل کشور، 4 واحد خارج از کشور و 64 مرکز آموزشی ارایه می شوند. در مجموع در آزمون شماره یک (رشته های غیر پزشکی ) 2174 رشته/محل و آزمون پزشکی 161 رشته/ محل و گزینش نظام پاره وقت 438 رشته/ شهر وجود دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: گزینش انتخاب هفتم (انتخاب دانشگاه ) برای خواهران صرفا با توجه به شهرهای انتخابی شخص داوطلب در انتخاب های اول تا ششم صورت می گیرد.
دکتر اقبالی با اشاره به این که محدودیت سنی برای شرکت در آزمون ها وجود ندارد گفت: داوطلبان گزینش نظام پاره وقت باید بومی یکی از نقاط تابعه استانی باشند که واحد دانشگاهی مورد نظر آنان در آن استان قرار دارد.
وی در ادامه افزود: به داوطلبان توصیه می شود که شماره تلفن خود را به همراه پیش شماره آن و شماره تلفن همراه (در صورت وجود) در کارت درخواست ثبت نام لحاظ نمایند تا در صورت نیاز ارتباط با آنها میسر شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا